fredag 15. januar 2016

Advent, jul og nyttår i Etiopia.

No er både europeisk jul, europeisk nyttår og etiopisk jul overstått, så då er det vel på høg tid å skrive noke om korleis det har vore å feire desse høgtidene så longt heimanfrå. Grunnen til at eg skiller mellom europeisk og etiopisk er at vi feirar høgtidene på ulike tidspunkt. Som eg har skrive tidlegare var etiopisk nyttår i september, så dei har ikkje feira noko nyttår no. Det er det berre vi utlendingane som gjer. Etiopisk jul er óg på eit anna tidspunkt enn det vi feirar. Etiopisk jul er 7 januar, og blir feira med doro wet (kylling wott) og injerra. Det er kun til høgtidene etioperane kan unne seg kjøttwott, til kvardags er det grønnsakswott og linsewott dei et. Dei feira denne høgtida gjerne med familien, og så inviterar dei kvarandre heim til seg for å ete doro wet. Det kan óg nemnast at dei syns vi er litt rare som feira jul ein heil månad.

Dersom du ser vekk i frå at eg var litt longt vekke frå familien, så har eg hatt ei veldig fin jul og nyttårsfeiring. Den har vore stille og roleg og veldig koselig.
 Adventsaktivitetar på skulen.


13. desember hadde vi Luciafeiring. Då gjekk ungane luciatog, og vi åt lussekattar og andre julekaker. Så avslutta vi kvelden med julekonsert med Carola på storskjerm.

Ein av aktivitetane i adventskalenderen vår var å få lov til å pakke to av lærarane inn i dopapir. So då fikk rektor og dansklæraren prøvd seg på å vere mumie for ei lita stund.


Ein av dagane var vi, Therese, Kåre, Trine og døtrene og svigersonen deira, og eg invitert heim til hushjelpa til Trine og Kåre. Der fikk vi servert injerra og wott og kaffe og popkorn.

På bursdagen min overraska Therese meg med frokost på verandaen. Ho hadde visst berre danske flagg liggande.

Eg var nettopp våkna.

Denne fine gjengen, som akkurat var ferdig med allidretten som Kåre har starta opp her, song happy birthday til meg.

Vi har nokre fine naboar i Hawassa-sjøen. Finn tre flodhestar.

22. desember hadde vi juleavslutning på skulen. Saman med dei tyske og amerikanske hadde elevane øvd inn eit julespel og så song dei glade jul på engelsk, tysk og norsk. Veldig flott. Alle som er med i English Fellowship var invitert og heile Assembly Hall blei fylt opp. Etter julespelet song vi nokre julesongar og så var det kake til slutt.

På julafta åt vi først julegraut før det var tid for skandinavisk julegudstjeneste. Ragnhild les juleevangeliet medan ungane set fram ein og ein person i julekrybba.

Det var eit julespel denne gongen óg.

Vi hadde besøk frå ein islandsk familie som song nokre islandske julesongar for oss.

Og så var eg med heim til Ragnhild og Temesgen og jentene for å ete julemiddag og åpne julegave. Det var veldig koselig og mykje liv. Pinnekjøt og rabbe hadde dei fått frå Norge, så det vart ein ordentleg julemiddag. Veldig fint å få feire jul saman med dei.

I nyttårshelga fikk eg og Therese lov å vere med på tur til Langano med Nora og Solomon og storfamilien deira. Her er det nyttårsmiddagen som blir steikt på bålet. Grilla kjøt, grønnsaker, pølser frå Kenya og heimelaga potetstappe stod på menyen. Det var veldig godt.

Vi overnatta i Langano i tre netter og då var bading i Langano-sjøen sjølvklar, det var veldig deilig i varmen.

Her budde vi i til saman 5 telt.

Her er kjøkkenet og spisskammerset vårt.

7. januar, altså etiopisk jul, så var eg med alle danskane ut på restaurant og åt injerra og wott der. Restauranten hadde ikkje Doro wott der den dagen (kylling wott) og dette var det tre av dei meir rutinerte etiopiamisjonærane som kommenterte til servitøren vår. Korleis kunne dei ikkje ha doro wott på julafta? Denne servitøren var då så god at ho henta doro wott heime hos seg sjølv slik at vi kunne få. Ikkje tok ho betalt for det etterpå heller. Fantastisk gavmildhet, håpar berre alle som eigentleg skulle ha den wotten fekk nok.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar